Działanie FELD.09.02 Społeczeństwo w transformacji
Szczegóły naboru
Dla kogo
Nabór skierowany jest do następujących typów podmiotów (wnioskodawców):
- ośrodki kształcenia dorosłych,
- osoby prawne i fizyczne będące organami prowadzącymi szkoły i placówki,
- MŚP,
- duże przedsiębiorstwa.
- Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa
- Osoba fizyczna
- Samorządy, organizacje i inne podmioty
- Administracja publiczna
- Administracja rządowa
- Jednostki Samorządu Terytorialnego
- Duże przedsiębiorstwa
- Instytucje nauki i edukacji
- Ośrodki kształcenia dorosłych
- Szkoły i inne placówki oświatowe
Na co
Typ projektu wspierany w ramach naboru to inwestycje w infrastrukturę kształcenia zawodowego i ustawicznego lub szkoleniową. Poniżej wskazano przykładowe rodzaje przedsięwzięć, możliwych do realizacji w ramach przedmiotowego typu:
- budowa, przebudowa, modernizacja, remont lub adaptacja budynków / obiektów na potrzeby prowadzenia kształcenia zawodowego lub ustawicznego w celu dostosowania ich do warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy zawodowej;
- budowa, przebudowa, modernizacja, remont lub adaptacja budynków na potrzeby szkoleniowe;
- przebudowa, modernizacja, remont lub adaptacja budynków w celu dostosowania ich do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi;
- zakup wyposażenia, sprzętu oraz pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć.
Zgodnie z powyższym, projekt nie może dotyczyć wyłącznie termomodernizacji budynku czy działań z zakresu OZE, ale musi wpływać w sposób merytoryczny na sposób / zakres kształcenia.
Termomodernizacja może być wydatkiem kwalifikowalnym wyłącznie jako zadanie uzupełniające / dodatkowe do działań wpływających na poziom / zakres kształcenia.
Budowa nowych obiektów na potrzeby prowadzenia kształcenia zawodowego lub ustawicznego będzie możliwa wyłącznie w uzasadnionych przypadkach tj. gdy zapewnienie infrastruktury koniecznej do realizacji projektu nie jest możliwe w inny sposób (np. przebudowa, modernizacja lub adaptacja istniejących obiektów nie jest możliwa lub jest nieuzasadniona ekonomicznie; konieczność budowy nowego obiektu uzasadniona jest trendami demograficznymi w ujęciu terytorialnym).
Wyłącznie jako element ww. rodzajów projektów możliwe będą:
- zakupy sprzętu i systemów informatycznych oraz pomocy multimedialnych wykorzystywanych w zajęciach dydaktycznych, z zastrzeżeniem, że inwestycje te nie mogą powielać wsparcia przewidzianego w Krajowym Planie Odbudowy,
- inwestycje w przyszkolną infrastrukturę sportową.
Realizacja inwestycji możliwa będzie jedynie w przypadku, gdy projekt będzie zgodny z analizą potrzeb, tzn. gdy założenia projektu wynikać będą z przeprowadzonej przez wnioskodawcę analizy potrzeb, uwzględniającej trendy demograficzne, poziom dostępności i wykorzystania infrastruktury edukacyjnej oraz potrzeby wynikające z transformacji (w ujęciu terytorialnym).
Szczegóły w przedmiotowym zakresie można znaleźć w Regulaminie wyboru projektów dla naboru nr FELD.09.02-IZ.00-001/24.
Jak się ubiegać
Jak składać wniosek?
Formularz wniosku o dofinansowanie projektu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu, wraz z załącznikami, należy wypełnić i złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem systemu teleinformatycznego CST2021 (aplikacja WOD2021).
WAŻNE! Za datę złożenia wniosku o dofinansowanie uznaje się datę wpływu wersji elektronicznej wniosku za pośrednictwem aplikacji WOD2021 w ramach właściwego naboru dedykowanemu Działaniu FELD.09.02 Społeczeństwo w transformacji, nr FELD.09.02-IZ.00-001/24.
Wnioski złożone w innej formie niż za pośrednictwem aplikacji WOD2021, w odpowiedzi na nabór inny niż nr FELD.09.02-IZ.00-001/24 nie podlegają ocenie i nie zostaną uwzględnione w Rejestrze złożonych wniosków o dofinansowanie.
Załącznik nr 2 do regulaminu - Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie
file 928.39 KB 55 stron
Pytania i odpowiedzi
Odpowiedź 1
Nie, projekt nie może dotyczyć wyłącznie termomodernizacji budynku. Termomodernizacja może być wydatkiem kwalifikowalnym tylko jako zadanie uzupełniające lub dodatkowe, jeśli jest związane z działaniami mającymi wpływ na sposób, zakres i poziom kształcenia zawodowego lub ustawicznego.
Odpowiedź 2
Budowa nowych budynków lub budowli sportowych na potrzeby kształcenia zawodowego lub ustawicznego będzie możliwa wyłącznie w uzasadnionych przypadkach. Wnioskodawca ma wówczas obowiązek wykazać, że nie ma innej możliwości realizacji projektu (tzn. musi wykazać, że przebudowa, modernizacja lub adaptacja istniejących budynków lub budowli sportowych nie jest możliwa lub jest nieuzasadniona ekonomicznie oraz że konieczność budowy nowego budynku lub budowli sportowej wynika z trendów demograficznych w ujęciu terytorialnym).
Odpowiedź 3
Kwalifikowalne inwestycje obejmują:
- Budowę, przebudowę, modernizację, remont lub adaptację budynków na potrzeby kształcenia zawodowego, ustawicznego w celu ich dostosowania do warunków zbliżonych do rzeczywistego środowiska pracy zawodowej oraz na potrzeby szkoleniowe.
- Zakup wyposażenia, sprzętu oraz pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć.
- Przebudowę, modernizację, remont lub adaptację budynków w celu ich dostosowania do potrzeb osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Odpowiedź 4
Tak, w ramach naboru możliwy jest do realizacji projekt polegający na zakupie wyposażenia, niezbędnego sprzętu oraz pomocy dydaktycznych niezbędnych do prowadzenia zajęć.
Odpowiedź 5
W ramach naboru możliwy jest zakup sprzętu i systemów informatycznych oraz pomocy multimedialnych wykorzystywanych w zajęciach dydaktycznych wyłącznie jako element projektu oraz pod warunkiem, że inwestycje te nie będą powielać wsparcia przewidzianego w Krajowym Planie Odbudowy.
Odpowiedź 6
Tak, inwestycje w przyszkolną infrastrukturę sportową są możliwe, jeśli to wsparcie łącznie spełnia następujące warunki:
- nie stanowi jedynego elementu projektu,
- wynika z analizy potrzeb przeprowadzonej przez wnioskodawcę,
- przewiduje realizację działań związanych z celami EFS+,
- planuje się, że infrastruktura sportowa będzie wspierać rozwój działań integracyjnych i włączających w ramach walki z wykluczeniem społecznym i edukacyjnym.
Odpowiedź 7
Realizacja każdego projektu musi być zgodna (wynikać) z przeprowadzonej analizy potrzeb. W analizie wnioskodawca zobowiązany jest wykazać, że zakres rzeczowy projektu wynika z trendów demograficznych, poziomu dostępności infrastruktury edukacyjnej oraz potrzeb wynikających z transformacji, zarówno w ujęciu terytorialnym, jak i w kontekście rozwoju kształcenia zawodowego i ustawicznego.
Finanse
Termin konkursu
Start
Koniec
Wyniki
Lipiec 2025Z nimi skonsultujesz wniosek
Pytania należy kierować do sieci Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich.