Działanie FELD.08.08 Kształcenie zawodowe
Lista projektów wybranych do dofinansowania
Wyniki oceny formalnej
Komisja oceny projektów
Szczegóły naboru
Dla kogo
Grupa docelowa:
- uczniowie lub słuchacze szkół lub placówek kształcenia zawodowego;
- nauczyciele, kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces nauczania szkół/placówek systemu oświaty prowadzących kształcenia zawodowe;
- instruktorzy praktycznej nauki zawodu;
- rodzice lub opiekunowie;
- szkoły lub placówki kształcenia zawodowego (z wyłączeniem specjalnych).
- Administracja publiczna
- Instytucje nauki i edukacji
- Przedsiębiorstwa
- Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
- Instytucje wspierające biznes
Na co
- wsparcie i propagowanie szkół zawodowych,
- wsparcie ukierunkowanych branżowo centrów kształcenia zawodowego (CKZ) i centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego (CKZiU) we współpracy z pracodawcami,
- wsparcie szkół realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego (szkoły zawodowe) ich uczniów i nauczycieli, w ramach kompleksowych programów, podnoszących jakość edukacji, obejmujących rozwój kompetencji kluczowych, w tym proinnowacyjnych, kreatywnych, przedsiębiorczych, uniwersalnych, przekrojowych, kompetencji społecznych i społeczno-emocjonalnych, cyfrowych, realizację działań społeczno-wychowawczych,
- wsparcie organów prowadzących szkoły i placówki systemu oświaty w celu zwiększenia jakości i efektywności pracy szkół lub placówek.
Jak się ubiegać
Jak składać wniosek?
Za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS.
Przydatne wskazówki
Środki odwoławcze przysługujące składającemu wniosek:
- etap przedsądowy - środkiem odwoławczym przysługującym wnioskodawcy na tym etapie jest protest składany do IZ FEŁ2027;
- etap sądowy - środkami odwoławczymi przysługującymi wnioskodawcy na tym etapie są: skarga, składana do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego oraz skarga kasacyjna składana do Naczelnego Sądu Administracyjnego.
Poprzednie wersje dokumentu
Kryteria wyboru projektów dla programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 (EFS+)
file 79.47 KB 17 stron
Wzór karty oceny merytorycznej wniosku o dofinansowanie projektu
file 1.96 MB 16 stron
Wzór umowy przenoszącej autorskie prawa majątkowe oraz umowy licencyjnej do serwisu internetowego/prezentacji
file 185.15 KB 8 stron
Wzór umowy przenoszącej autorskie prawa majątkowe oraz umowy licencyjnej do programu komputerowego
file 80.49 KB 8 stron
Wzór umowy przenoszącej autorskie prawa majątkowe oraz umowy licencyjnej do utworu/utworu audiowizualnego
file 181.47 KB 5 stron
Pytania i odpowiedzi
Odpowiedź 1
Zgodnie z Regulaminem naboru, § 5
Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie:
1) Uprawnionymi wnioskodawcami do ubiegania się o dofinansowanie w przedmiotowym naborze są:
- Administracja publiczna,
- Instytucje nauki i edukacji,
- Przedsiębiorstwa,
- Organizacje społeczne i związki wyznaniowe,
- Instytucje wspierające biznes
Zgodnie z obowiązującym w ramach naboru specyficznym kryterium merytorycznym nr 1 „Profil wnioskodawcy” wnioskodawcami
w ramach naboru mogą być wyłącznie organy prowadzące szkoły lub placówki systemu oświaty realizujące kształcenie zawodowe, do których kierowane jest wsparcie w ramach projektu.Odpowiedź 2
Zgodnie z kryterium specyficznym merytorycznym nr 10 „Ukierunkowanie wsparcia”, wsparcie skierowane jest wyłącznie do szkół branżowych I stopnia lub techników (kryterium dotyczy 1,3,4 typu projektu).
Odpowiedź 3
Wsparcie w ramach naboru nie przewiduje realizacji kwalifikacyjnych kursów zawodowych lub innych form pozaszkolnych skierowanych do osób dorosłych (niebędących uczniami lub nauczycielami). Działania te powinny być realizowane w ramach podmiotowego systemu finansowania.
Odpowiedź 4
Zgodnie z Regulaminem naboru otoczenie społeczno - gospodarcze szkół lub placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie zawodowe to pracodawcy, organizacje pracodawców, przedsiębiorcy, organizacje przedsiębiorców, instytucje rynku pracy, uczelnie, organizacje pozarządowe, partnerzy społeczni oraz inni interesariusze zidentyfikowani w przeprowadzonej przez beneficjenta diagnozie a także podmioty wymienione w art. 3 ust.1a Prawa oświatowego.
Odpowiedź 5
Stawka jednostkowa dotyczy prowadzenia 1 godziny stażu dla 1 ucznia i wynosi 30,62 PLN.
Stawka jednostkowa obejmuje wszystkie niezbędne koszty związane z organizacją i prowadzeniem stażu uczniowskiego, tj. koszty:
świadczenia pieniężnego (wraz z należnymi pochodnymi – o ile są wymagane zgodnie z przepisami krajowymi) dla ucznia odbywającego staż uczniowski (stypendium) w wysokości 80% minimalnej stawki godzinowej za pracę;
zakupu niezbędnych materiałów i narzędzi zużywalnych niezbędnych uczniowi do odbycia stażu uczniowskiego;
szkolenia BHP przed rozpoczęciem stażu uczniowskiego;
badań lekarskich przed rozpoczęciem stażu uczniowskiego (o ile są wymagane);
wynagrodzenia opiekuna stażysty podczas odbywania stażu uczniowskiego;
wyżywienia podczas stażu uczniowskiego (o ile zasadne);
noclegów i opieki nad stażystami w bursie itp. (o ile zasadne);
dojazdów do/z miejsca odbywania stażu uczniowskiego;
zakupu dzienniczków i innych materiałów niezbędnych do przeprowadzenia stażu uczniowskiego.
Odpowiedź 6
Złożenie wniosku z okresem realizacji zaczynającym się od lipca 2026 r. jest całkowicie niecelowe bowiem wnioski
z przeprowadzonej obecnie diagnozy odnoszą się do bieżących potrzeb odbiorców grupy docelowej. Przewidywane do realizacji działania przedstawione w diagnozie muszą być ściśle związane z oczekiwaniami grupy docelowej. Wnioskodawca diagnozując uczestników grupy docelowej (uczniów, nauczycieli, placówkę) powinien wziąć ich pod uwagę potrzeby. Wnioski z diagnozy w odniesieniu do uczniów w przypadku projektu planowanego do realizacji dopiero za dwa lata będą całkowicie niezasadne bowiem wnioskodawca nie posiada wiedzy np.: o tym ilu i jacy uczniowie przyjdą do szkoły, jakim popytem na rynku pracy będą cieszyły się zawody w których oferowane są kierunki kształcenia, jakimi wynikami będą kończyły się egzaminy zawodowe/matury, jakich szkoleń/kursów będą oczekiwali uczniowie. W przypadku doposażenia w sprzęt, biorąc pod uwagę szybki postęp technologiczny i wahania cen wysoko prawdopodobne jest że zaplanowany dziś zakup będzie całkowicie nieefektywny za dwa lata lub jego koszt będzie znacząco odbiegający od tego który został oszacowany w budżecie projektu.
W związku z powyższym niezasadne jest planowanie projektu, który rozpocznie się dopiero za dwa lata na podstawie wyników bieżącej diagnozy, która opisuje obecne potrzeby placówki.
Finanse
Termin konkursu
Start
Koniec
Wyniki
Październik 2024Z nimi skonsultujesz wniosek
Informacji i wyjaśnień dotyczących naboru udzielają drogą telefoniczną oraz za pomocą poczty elektronicznej Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich.
Informacje i wyjaśnienia w zakresie kwestii technicznych działania aplikacji SOWA EFS za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail: amiz.feld@lodzkie.pl.