Numer naboru
FELD.08.08-IZ.00-001/23

Działanie FELD.08.08 kształcenie zawodowe

Data publikacji
30.06.2023

Lista projektów wybranych do dofinansowania

Wyniki oceny formalnej

Komisja oceny projektów

Szczegóły naboru

Dla kogo

Podmioty uprawnione do ubiegania się o dofinansowanie:

  • Administracja publiczna,
  • Instytucje nauki i edukacji,
  • Służby publiczne, 
  • Przedsiębiorstwa, 
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe, 
  • Partnerzy społeczni.

Wnioskodawcami w ramach naboru mogą być wyłącznie organy prowadzące szkoły lub placówki systemu oświaty realizujące kształcenie zawodowe, do których kierowane jest wsparcie w ramach projektu.
Wsparciem w ramach działania nie mogą być objęte szkoły kształcenia ogólnego.
W przypadku jednostek organizacyjnych JST nieposiadających osobowości prawnej (np. szkoła zawodowa) wnioskodawcą powinna być właściwa jednostka samorządu terytorialnego (np. powiat).

Grupę docelową stanowią:

  •  uczniowie lub słuchacze szkół lub placówek kształcenia zawodowego;
  • nauczyciele, kadra zarządzająca, wspierająca i organizująca proces nauczania szkół/placówek systemu oświaty prowadzących kształcenia zawodowe;
  • instruktorzy praktycznej nauki zawodu ;
  • rodzice lub opiekunowie;
  • szkoły lub placówki kształcenia zawodowego (z wyłączeniem specjalnych).

Działania zaplanowane w ramach projektu muszą być skierowane do grup docelowych z obszaru województwa łódzkiego. W przypadku osób fizycznych uczą się/ pracują lub zamieszkują one na obszarze województwa łódzkiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a w przypadku innych podmiotów posiadają jednostkę organizacyjną na obszarze województwa łódzkiego.

 

  • Administracja publiczna
  • Instytucje nauki i edukacji
  • Służby publiczne
  • Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
  • Partnerzy społeczni

Na co

Wsparciem mogą zostać objęte następujące typy projektów:

  1. wsparcie i propagowanie szkół zawodowych,
  2. wsparcie szkół realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego (szkoły zawodowe) ich uczniów i nauczycieli, w ramach kompleksowych programów, podnoszących jakość edukacji, obejmujących rozwój kompetencji kluczowych, w tym proinnowacyjnych, kreatywnych, przedsiębiorczych, uniwersalnych, przekrojowych, kompetencji społecznych i społeczno-emocjonalnych, cyfrowych, realizację działań społeczno-wychowawczych.

Jak się ubiegać

Jak składać wniosek?

Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS.

Uwaga! Za datę wpływu wniosku o dofinansowanie uznaje się datę wpływu wersji elektronicznej wniosku za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS. Wnioski złożone w innej formie niż za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS pozostaną bez rozpatrzenia.

Dokumenty
Pobierz

Regulamin wyboru projektów


pdf 893.5 KB 84 strony
Ważny od Pobierz opis zmian (210.38 KB)

Poprzednie wersje dokumentu

Pobierz

Regulamin wyboru projektów


pdf 1.08 MB 84 strony
Ważny od do Pobierz opis zmian (177.02 KB)
Pobierz

Regulamin wyboru projektów


file 1.05 MB 84 strony
Ważny od do
Pobierz

Wzór karty oceny ogólnego kryterium podsumowującego


file 49.97 KB 2 strony
Ważny od
Pobierz

Wzór protestu


file 809 KB 2 strony
Ważny od
Pobierz

Wzór umowy o dofinansowanie projektu


file 1.87 MB 97 stron
Ważny od

Pytania i odpowiedzi

Pytanie 1:

W zakładce uzasadnienie wydatków, gdzie powinno się opisać każdą wprowadzona do budżetu pozycję limit znaków wynosi jedynie 1 500 znaków co w rzeczywistości jest bardzo małą ilością (wystarcza jedynie na wprowadzenie max 5 pozycji, które składają się ze swojej nazwy, kosztu oraz linku odsyłającego).

Czy istnieje możliwość opisania ogólnego wydatku z adnotacją, iż Beneficjent posiada szczegółowy opis danej pozycji, który może być wykazany podczas etapu negocjacji

Odpowiedź 1:

Wniosek w tym budżet projektu oceniany jest na etapie oceny merytorycznej, natomiast na etapie negocjacji korygowane/uzupełniane są braki, które zostały dostrzeżone podczas jego oceny. W związku z tym należy tak skonstruować budżet projektu, aby wszystkie wydatki w projekcie były opisane i uzasadnione pod względem niezbędności i racjonalności kosztowej.

Zgodnie z „Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027” stanowiącą załącznik nr 2
do Regulaminu wyboru projektów budżet projektu jest podstawą do oceny kwalifikowalności i racjonalności kosztów i powinien bezpośrednio wynikać z opisanych wcześniej zadań i ich etapów. W budżecie projektu ujmowane są jedynie wydatki kwalifikowalne spełniające warunki określone w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, w szczególności niezbędności wydatków do osiągnięcia celów projektu oraz racjonalności kosztowej.
W przypadku zakupu drobnych pomocy dydaktycznych nie
ma konieczności zamieszczania linków, czy parametrów poszczególnych wydatków.
W przypadku zakupu mebli, sprzętu i pojazdów konieczne jest uzasadnienie niezbędności i racjonalności kosztowej np.: poprzez wskazanie parametrów sprzętu czy rozeznania cenowego np.:
w postaci linku.
Należy tak rozplanować budżet projektu, aby była możliwość oceny kwalifikowalności wydatków, w tym ich niezbędności
i racjonalności kosztowej.

Przykład:Poz.1 Pracownia mechatroniczna-cross-financing
Poz.2 Pracownia mechatroniczna-środki trwałe
Poz.3 Pracownia mechatroniczna-pomoce dydaktyczne

Ponadto należy pamiętać, że zakupu mebli, sprzętu i pojazdów może stanowić olimitowaną kategorię wydatków Cross-financing, z wyjątkiem sytuacji, gdy:

  • zakupy te zostaną zamortyzowane w całości w okresie realizacji projektu lub
  • beneficjent udowodni, że zakup będzie najbardziej opłacalną opcją, tj. wymaga mniejszych nakładów finansowych niż inne opcje, np. najem lub leasing, ale jednocześnie jest odpowiedni do osiągnięcia celu projektu; przy porównywaniu kosztów finansowych związanych z różnymi opcjami, ocena powinna opierać się na przedmiotach o podobnych cechach; uzasadnienie zakupu jako najbardziej opłacalnej opcji powinno wynikać z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu lub
  • zakupy te są konieczne dla osiągniecia celów projektu (np. doposażenie pracowni naukowych); uzasadnienie konieczności tych zakupów powinno wynikać z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu (za niezasadny należy uznać zakup sprzętu dokonanego w celu wspomagania procesu wdrażania projektu, np. zakup komputerów na potrzeby szkolenia osób bezrobotnych).

W przypadku spełnienia któregokolwiek z powyższych wymogów, zakup mebli, sprzętu i pojazdów może być kwalifikowalny poza cross-financingiem. W treści wniosku należy wskazać odpowiednie uzasadnienie.

Pytanie 2:

Jak należy rozumieć edukację włączającą?

Odpowiedź 2:

Edukacja włączająca rozumiana jest jako podejście w procesie kształcenia i wychowania, którego celem jest zwiększanie szans edukacyjnych wszystkich osób uczących się poprzez zapewnianie im warunków do rozwijania indywidualnego potencjału, tak by w przyszłości umożliwić im pełnię rozwoju osobistego na miarę swoich możliwości oraz pełne włączenie w życie społeczne. Edukacja ta stawia za cel wyposażenie uczniów w kompetencje niezbędne do stworzenia w przyszłości włączającego społeczeństwa, czyli społeczeństwa, w którym osoby niezależnie od różnic m.in. w stanie zdrowia, sprawności, pochodzeniu, wyznaniu są pełnoprawnymi członkami społeczności, a ich różnorodność postrzegana jest jako cenny zasób rozwoju społecznego i cywilizacyjnego. To systemowe, wielowymiarowe
i wielokierunkowe podejście do edukacji nastawione na dostosowanie wymagań edukacyjnych, warunków nauki i organizacji kształcenia do potrzeb i możliwości każdego ucznia, jako pełnoprawnego uczestnika procesu kształcenia. Edukacja włączająca polega na tym, że dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uczy się w klasie, w szkole ogólnodostępnej razem ze swoimi rówieśnikami. Jednocześnie warunki organizacyjno-techniczne oraz wsparcie merytoryczne jest dostosowane do potrzeb psychofizycznych dziecka, potrzeb jego rodziców, a także potrzeb innych dzieci i ich rodziców.

Pytanie 3:

Jak należy rozliczyć staż uczniowski?

Odpowiedź 3:

Działania w zakresie realizacji staży uczniowskich są realizowane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe i warunkami, określonymi w Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027. Staże są obowiązkowo rozliczane z wykorzystaniem stawki jednostkowej opisanej w Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027, a także monitorowane za pomocą wskaźnika dotyczącego staży uczniowskich zdefiniowanego w LWK 2021 dla EFS+ „Liczba uczniów szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich”, którego wartość docelowa jest określana we wniosku o dofinansowanie. Stawka jednostkowa dotyczy prowadzenia 1 godziny stażu dla 1 ucznia i wynosi 25,61 PLN.

Pytanie 4:

Jak należy rozumieć cross-financing?

Odpowiedź 4:

Cross-financing w projektach EFS+ dotyczy wyłącznie:

  1. zakupu gruntu i nieruchomości, o ile zostały spełnione wymogi wytycznych kwalifikowalności dotyczące zakupu nieruchomości,
  2. zakupu infrastruktury rozumianej jako budowa nowej infrastruktury oraz wykonywanie wszelkich prac w ramach istniejącej infrastruktury, których wynik staje się częścią nieruchomości i które zostają trwale przyłączone do nieruchomości, w szczególności adaptacja oraz prace remontowe związane z dostosowaniem nieruchomości lub pomieszczeń do nowej funkcji (np. wykonanie podjazdu do budynku, zainstalowanie windy w budynku, renowacja budynku lub pomieszczeń, prace adaptacyjne w budynku lub pomieszczeniach) Koszt nabycia innych niż własność praw do nieruchomości (np. dzierżawa, najem) może być kwalifikowalny w ramach EFS+ poza cross-financingiem;
  3. zakupu mebli, sprzętu i pojazdów, z wyjątkiem sytuacji, gdy:
    • zakupy te zostaną zamortyzowane w całości w okresie realizacji projektu lub
    • beneficjent udowodni, że zakup będzie najbardziej opłacalną opcją, tj. wymaga mniejszych nakładów finansowych niż inne opcje, np. najem lub leasing, ale jednocześnie jest odpowiedni do osiągnięcia celu projektu; przy porównywaniu kosztów finansowych związanych z różnymi opcjami, ocena powinna opierać się na przedmiotach o podobnych cechach; uzasadnienie zakupu jako najbardziej opłacalnej opcji powinno wynikać z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu lub
    • zakupy te są konieczne dla osiągniecia celów projektu (np. doposażenie pracowni naukowych); uzasadnienie konieczności tych zakupów powinno wynikać z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu (za niezasadny należy uznać zakup sprzętu dokonanego w celu wspomagania procesu wdrażania projektu, np. zakup komputerów na potrzeby szkolenia osób bezrobotnych).
    • W przypadku spełnienia któregokolwiek z powyższych wymogów, zakup mebli, sprzętu i pojazdów może być kwalifikowalny poza cross-financingiem.

Pytanie 5:

Czy przedsiębiorca, może stworzyć wniosek i być liderem projektu, w którym partnerem będzie powiat?

Odpowiedź 5:

  1. Zgodnie z regulaminem konkursu dla ww. naboru oraz zgodnie z obowiązującym specyficznym kryterium merytorycznym nr 1 „Profil wnioskodawcy” wnioskodawcami w ramach naboru mogą być wyłącznie organy prowadzące szkoły lub placówki systemu oświaty realizujące kształcenie zawodowe, do których kierowane jest wsparcie w ramach projektu.
  2. W celu wspólnej realizacji projektu, w zakresie określonym przez instytucję zarządzającą krajowym programem albo instytucję zarządzającą regionalnym programem, może zostać utworzone partnerstwo przez podmioty wnoszące do projektu zasoby ludzkie, organizacyjne, techniczne lub finansowe, realizujące wspólnie projekt, zwany dalej "projektem partnerskim", na warunkach określonych w porozumieniu albo umowie
    o partnerstwie.

Podsumowując, jeśli przedsiębiorstwo jest podmiotem, który nie jest organem prowadzącym szkołę lub placówkę systemu oświaty realizującym kształcenie zawodowe, to na etapie oceny projektu zostanie on odrzucony za niespełnienie ww. kryterium. Spełnienie kryterium jest konieczne do przyznania dofinansowania.

Pytanie 6:

Jak skalkulować wkład własny w projekcie w postaci wynagrodzenia nauczycieli biorących udział w szkoleniu. Czy są jakieś wytyczne na podstawie, których można wyliczyć godziny nauczyciela na szkoleniu do wkładu własnego?

Odpowiedź 6:

Wkładem własnym są środki finansowe lub wkład niepieniężny zabezpieczone przez wnioskodawcę, które zostaną przeznaczone na pokrycie wydatków kwalifikowalnych i nie zostaną wnioskodawcy przekazane w formie dofinansowania.
Można zatem uznać, iż wynagrodzenie nauczycieli za okres,
w którym będą korzystać ze wsparcia projektowego (np. szkoleń) jest wkładem własnym w ramach projektu. Określając wkład własny w powyższy sposób, należy mieć na względzie zapisy Wytycznych dotyczące kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027.
Wysokość wkładu powinna odnosić się wyłącznie do okresu, w którym uczestnik projektu uczestniczy we wsparciu, z zastrzeżeniem, iż za ten okres przysługuje mu dodatek lub wynagrodzenie. Ponadto przy wyliczeniach wkładu własnego
w postaci wynagrodzenia nauczycieli Wnioskodawca powinien wziąć pod uwagę obowiązujące rozporządzenie tj. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 lutego 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli, ogólnych warunków przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego oraz wynagradzania za pracę w dniu wolnym od pracy (Dz.U. 2023 poz. 352).

Pytanie 7:

Czy uczeń w projekcie musi odbyć 160h stażu, czy może mniej? Ile może wynosić minimalna liczba godzin stażu dla ucznia w projekcie?

Odpowiedź 7:

Działania w zakresie realizacji staży uczniowskich są realizowane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe i warunkami, określonymi w Wytycznych dotyczących realizacji projektów z udziałem środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w regionalnych programach na lata 2021–2027. Nie określono minimalnej liczby godzin stażu dla ucznia.

Pytanie 8:

Czy w projekcie należy ująć wszystkie obowiązujące wskaźniki w regulaminie nawet takie które w projekcie nie wystąpią? np. wskaźnik produktu Liczba dzieci lub uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, którzy zostali objęci usługami asystenta (osoby). Czy ten wskaźnik należy zastosować w projekcie, w tym zaznaczyć „0” i opisać jak będzie mierzony, jeżeli się pojawi w projekcie w czasie realizacji, czy w ogóle go nie ujmować we wniosku?

Odpowiedź 8:

Zgodnie z Regulaminem konkursu nr FELD.08.08-IZ.00-001/23 Kształcenie zawodowe „W celu zapewnienia pełnej i rzetelnej informacji na temat efektów wsparcia, wnioskodawca ma obowiązek zastosowania w projekcie wszystkich wskaźników rezultatu bezpośredniego i produktu adekwatnych do zakresu i celu realizowanego projektu oraz monitorowania ich w trakcie realizacji projektu”.
Oznacza to, że wnioskodawca zgodnie z zakresem i celem projektu sam określa które wskaźniki zobowiązuje się zrealizować i to je wskazuje we wniosku o dofinansowanie.
Ponadto zgodnie z Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 należy wybrać z listy wszystkie Inne wspólne wskaźniki produktu uzupełniając pola: Sposób wyliczenia wskaźnika (osobowy/szacowany), podział na płeć (jeżeli w polu Sposób wyliczenia wskaźnika wybrano osobowy), wartość docelową w podziale na płeć uczestników i pole Sposób pomiaru wskaźnika.

Pytanie 9:

Czy zakup wyposażenia TIK dla pracowni kształcenia zawodowego lub pracowni informatycznej oznacza automatycznie cyfryzację szkoły i konieczność wykonania samooceny z wykorzystaniem narzędzia SELFIE?

Odpowiedź 9:

Tak, co do zasady tego typu zakup wiąże się z cyfryzacją szkoły, niemniej jednak aby stwierdzić to z całą pewnością konieczna jest analiza całości projektu.

Pytanie 10:

Czy w ramach kursów dla uczniów typu CISCO, z programowania np. Java Script, z obsługi zaawansowanych programów np. LINUX - wspierające kompetencje cyfrowe konieczne jest wykorzystanie standardu ramy DIG COMP.

Odpowiedź 10:

Tak, ponieważ jest to rozwój kompetencji cyfrowych.

Pytanie 11:

W której części wniosku należy zamieścić Wnioski z Indywidualnej diagnozy? Biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę znaków czy może to być np. w opisie zadań?

Odpowiedź 11:

Rekomendujemy zamieszczanie wniosków z diagnozy w polu Grupy Docelowe. Zgodnie z Załącznikiem nr 2 do Regulaminu konkursu Instrukcja wypełniania wniosku o dofinansowanie w w/w polu należy opisać min. kto zostanie objęty wsparciem w ramach projektu oraz wskazać – w oparciu o ogólnodostępne dane oraz ewentualnie własne dane – istotne cechy uczestników (osób lub podmiotów). Kryterium „Zgodność z diagnozą” jest ściśle związane z grupą docelową i dlatego IZ FEŁ 2027 rekomenduje zamieścić wnioski z diagnozy w tej części wniosku o dofinansowanie.

Pytanie 12:

Czy można zastosować w ramach projektu stawki wynajmu pomieszczeń/sal dydaktycznych (jako wkład własny rzeczowy) które zostały ustalone/zaktualizowane przez organ prowadzący w czerwcu 2023 r.?

Odpowiedź 12:

Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027 w przypadku wykorzystania nieruchomości na rzecz projektu:

  1. wartość nieruchomości jest potwierdzona operatem szacunkowym sporządzonym przez uprawnionego rzeczoznawcę zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r.
    o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2021 r. poz. 1899, z późn. zm.), zwanej dalej: „ustawą o gospodarce nieruchomościami” – aktualnym w momencie złożenia rozliczającego go wniosku o płatność (termin ważności sporządzonego dokumentu określa ww. ustawa); jeżeli wkładem niepieniężnym nie jest cała nieruchomość, a jedynie jej część (na przykład tylko pomieszczenia), operat szacunkowy nie jest wymagany – w takim przypadku wartość wkładu wycenia się jako koszt amortyzacji lub wynajmu (np. w oparciu o cennik danej instytucji).

Pytanie 13:

W przypadku doposażenia pracowni zawodowych dla szkół technicznych istnieje konieczność zakupu wielu drobnych elementów montażowych np. elektrycznych czy materiałów i narzędzi zużywalnych mechatronicznych itd., których zestawienie ilościowe (w posiadaniu szkoły) wraz cenami i linkami do cen zajmuje kilka stron A4. Ze względu na ograniczenie liczby znaków do 1500 pod jedną pozycją wydatków w budżecie nie jest możliwe zamieszczenie szczegółowego zestawienia takich (nawet przy podziale na mniejsze zestawy po 1500 znaków) wydatków. Czy w takiej sytuacji możliwy jest ogólny opis wydatku wraz ze zbiorczą kwotą i adnotację, że szczegółowe zestawienie znajduje się u beneficjenta i zostanie udostępnione na życzenie IZ?

Odpowiedź 13:

Zgodnie z „Instrukcją wypełniania wniosku o dofinansowanie projektu w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027” stanowiącą załącznik nr 2 do Regulaminu wyboru projektów budżet projektu jest podstawą do oceny kwalifikowalności i racjonalności kosztów i powinien bezpośrednio wynikać z opisanych wcześniej zadań i ich etapów. W budżecie projektu ujmowane są jedynie wydatki kwalifikowalne spełniające warunki określone w Wytycznych dotyczących kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027, w szczególności niezbędności wydatków do osiągnięcia celów projektu oraz racjonalności kosztowej.

W przypadku zakupu drobnych pomocy dydaktycznych nie ma konieczności zamieszczania linków, czy parametrów poszczególnych wydatków.
W przypadku zakupu mebli, sprzętu i pojazdów konieczne jest uzasadnienie niezbędności i racjonalności kosztowej np.: poprzez wskazanie parametrów sprzętu czy rozeznania cenowego np.:
w postaci linku.
Należy tak rozplanować budżet projektu, aby była możliwość oceny kwalifikowalności wydatków, w tym ich niezbędności i racjonalności kosztowej.

Ponadto należy pamiętać, że zakupu mebli, sprzętu i pojazdów stanowić może stanowić olimitowaną kategorię wydatków Cross-financing, z wyjątkiem sytuacji, gdy:

  • zakupy te zostaną zamortyzowane w całości w okresie realizacji projektu lub
  • beneficjent udowodni, że zakup będzie najbardziej opłacalną opcją, tj. wymaga mniejszych nakładów finansowych niż inne opcje, np. najem lub leasing, ale jednocześnie jest odpowiedni do osiągnięcia celu projektu; przy porównywaniu kosztów finansowych związanych z różnymi opcjami, ocena powinna opierać się na przedmiotach o podobnych cechach; uzasadnienie zakupu jako najbardziej opłacalnej opcji powinno wynikać z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu lub
  • zakupy te są konieczne dla osiągniecia celów projektu (np. doposażenie pracowni naukowych); uzasadnienie konieczności tych zakupów powinno wynikać z zatwierdzonego wniosku o dofinansowanie projektu (za niezasadny należy uznać zakup sprzętu dokonanego w celu wspomagania procesu wdrażania projektu, np. zakup komputerów na potrzeby szkolenia osób bezrobotnych).

W przypadku spełnienia któregokolwiek z powyższych wymogów, zakup mebli, sprzętu i pojazdów może być kwalifikowalny poza cross-financingiem. W treści wniosku należy wskazać odpowiednie uzasadnienie.

Finanse

Dofinansowanie do
90%
105 882 352,94 PLN

Termin konkursu

Start

Koniec

Wyniki

Grudzień 2023

Z nimi skonsultujesz wniosek

Informacji i wyjaśnień dotyczących naboru udzielają drogą telefoniczną oraz za pomocą poczty elektronicznej Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich wskazane poniżej:

  1. Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Łodzi, 
    ul. Moniuszki 7/9, 90-101 Łódź 
    tel. 42 663 31 07, 42 663 34 05, 42 291 97 60
    e-mail: PIFE.Lodz@lodzkie.pl 
    SKYPE: GPILodz
  2. Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Bełchatowie, 
    ul. Lecha i Marii Kaczyńskich 4, 97-400 Bełchatów 
    tel. 44 754 78 07, 690 600 586
    e-mail: PIFE.Belchatow@lodzkie.pl
    SKYPE: LPIBelchatow
  3. Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Sieradzu, 
    ul. Rynek 13, 98-200 Sieradz
    tel. 43 678 40 80, 43 822 89 25 
    e-mail: PIFE.Sieradz@lodzkie.pl
    SKYPE: LPISieradz

Dane kontaktowe Punktów Informacyjnych oraz formy i sposoby udzielania informacji podane są również w zakładce Punktów Informacynych Funduszy Europejskich.

 

Wyjaśnienia oraz odpowiedzi na pytania do naboru publikowane są w serwsie Program Fundusze Europejskie dla Łódzkiego.