Działanie FELD.08.07 Kształcenie ogólne
Lista projektów wybranych do dofinansowania
Wyniki oceny formalnej
Szczegóły naboru
Dla kogo
Grupę docelową stanowią:
- uczniowie kształcenia ogólnego,
- uczniowie lub wychowankowie szkół lub placówek kształcenia ogólnego, w szczególności w niekorzystnej sytuacji,
- przedstawiciele kadry szkół lub placówek kształcenia ogólnego,
- szkoły lub placówki kształcenia ogólnego (z wyłączeniem specjalnych),
- rodzice lub opiekunowie.
Zgodnie z założeniami programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 wsparciem nie mogą zostać objęte placówki specjalne.
Działania zaplanowane w ramach projektu muszą być skierowane do grup docelowych z obszaru województwa łódzkiego. W przypadku osób fizycznych uczą się/ pracują lub zamieszkują one na obszarze województwa łódzkiego w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, a w przypadku innych podmiotów posiadają jednostkę organizacyjną na obszarze województwa łódzkiego.
- Administracja publiczna
- Instytucje nauki i edukacji
- Służby publiczne
- Przedsiębiorstwa
- Organizacje społeczne i związki wyznaniowe
- Partnerzy społeczni
Na co
Wsparciem mogą zostać objęte następujące typy projektów:
- wsparcie szkół realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego (szkoły ogólne) ich uczniów i nauczycieli, w ramach kompleksowych programów, podnoszących jakość edukacji, obejmujących rozwój kompetencji kluczowych, w tym proinnowacyjnych, kreatywnych, przedsiębiorczych, uniwersalnych, przekrojowych, kompetencji społecznych i społeczno-emocjonalnych, cyfrowych, realizację działań społeczno-wychowawczych.
Jak się ubiegać
Jak składać wniosek?
Wniosek o dofinansowanie projektu należy złożyć wyłącznie w wersji elektronicznej za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS
Uwaga! Za datę wpływu wniosku o dofinansowanie uznaje się datę wpływu wersji elektronicznej wniosku za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS. Wnioski złożone w innej formie niż za pośrednictwem aplikacji SOWA EFS pozostaną bez rozpatrzenia.
Kryteria wyboru projektów dla programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Łódzkiego 2021-2027 (EFS+)
file 80.5 KB 17
Wzór umowy przenoszącej autorskie prawa majątkowe oraz umowy licencyjnej do serwisu internetowego/prezentacji
file 185.13 KB 8
Wzór umowy przenoszącej autorskie prawa majątkowe oraz umowy licencyjnej do programu komputerowego
file 80.68 KB 8
Wzór umowy przenoszącej autorskie prawa majątkowe oraz umowy licencyjnej do utworu/utworu audiowizualnego
file 181.62 KB 5
AKTUALIZACJA DELIMITACJI MIAST ŚREDNICH TRACĄCYCH FUNKCJE SPOŁECZNO-GOSPODARCZE (POWIĘKSZAJĄCYCH DYSTANS ROZWOJOWY)
pdf 2.43 MB 22
Pytania i odpowiedzi
W ramach naboru można finansować tworzenie nowych pracowni cyfrowych wraz z zakupem niezbędnych mebli, które są niezbędne do stworzenia nowoczesnej pracowni. Jednocześnie IZ FEŁ2027 nie rekomenduje finansowania podstawowego wyposażenia placówki takiego jak stoliki, krzesła, czy szafy, gdyż za odpowiednie wyposażenie w podstawowe meble odpowiedzialny jest organ prowadzący szkołę. Dodatkowe wyposażenie (meble) musi być ściśle powiązane z cyfryzacją placówki i realizacją zajęć przy wykorzystaniu narzędzi cyfrowych. Ponadto powyższe powinno ściśle wynikać z diagnozy, a Wnioskodawca powinien szczegółowo uzasadnić potrzebę tworzenia nowych pracowni cyfrowych.
Tak, występuje taka możliwość. Powyższe powinno wynikać z diagnozy, a Wnioskodawca powinien szczegółowo uzasadnić potrzebę ww. zakupu
W ramach naboru nie określono specyficznych wymogów dotyczących trwałości rezultatów projektu. Zgodnie z art. 65 rozporządzenia ogólnego, trwałość projektów musi być zachowana przez okres 5 lat (3 lat w przypadku MŚP – w odniesieniu do projektów, z którymi związany jest wymóg utrzymania inwestycji lub miejsc pracy) od daty płatności końcowej na rzecz beneficjenta. W przypadku, gdy przepisy regulujące udzielanie pomocy publicznej wprowadzają inne wymogi w tym zakresie, wówczas stosuje się okres ustalony zgodnie z tymi przepisami. W przypadku projektów EFS+ zachowanie trwałości projektu obowiązuje w odniesieniu do wydatków ponoszonych jako cross-financing lub w sytuacji, gdy projekt podlega obowiązkowi utrzymania inwestycji zgodnie z obowiązującymi zasadami pomocy publicznej.
Tak, występuje taka możliwość. Wnioskodawca w treści wniosku powinien uzasadnić niezbędność i racjonalność takiego kosztu.
Wartość wskaźników w podziale na płeć w projekcie powinna wynikać z analizy sytuacji płci w obszarze tematycznym interwencji i/lub zasięgu oddziaływania projektu. Dlatego też w toku realizacji projektu należy zachować wszelką staranność, aby wartości te nie uległy zmianie. Jednak w uzasadnionych przypadkach istnieje możliwość zmiany wartości wskaźników w zakresie podziału na płeć - zasadność dokonania takiej zmiany podlega ocenie na etapie rozliczenia.
Zgodnie z definicją kryterium premiującego „Wsparcie uczniów w niekorzystnej sytuacji”: Grupa w niekorzystnej sytuacji – zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/1057 z dnia 24 czerwca 2021 r. ustanawiające Europejski Fundusz Społeczny Plus (EFS+) oraz uchylające rozporządzenie (UE) nr 1296/2013 oznacza grupę osób w trudnej sytuacji w tym osoby doświadczające ubóstwa, wykluczenia społecznego lub dyskryminacji w wielu wymiarach lub zagrożone takimi zjawiskami. W zależności od tego do jakiej grupy osób w niekorzystnej sytuacji należy uczestnik projektu należy wskazać dokument potwierdzający przynależność do tej specyficznej grupy.
Zgodnie z treścią Regulaminu wyboru projektów diagnoza powinna zostać sporządzony samodzielnie lub przy pomocy zewnętrznych podmiotów przed datą złożenia wniosku. Podczas przesyłania wniosku o dofinansowanie nie jest wymagane przesyłanie diagnozy w odrębnym pliku. Sporządzoną i zatwierdzoną diagnozę należy posiadać w placówce na wypadek ewentualnych przyszłych kontroli w trakcie realizacji projektu. Natomiast we wniosku muszą znaleźć się kluczowe elementy diagnozy, przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów wynikających z Instrukcji wypełniania wniosku o dofinansowanie. Regulaminu wyboru projektów wskazuje kluczowe elementy wynikające z diagnozy, które powinny znaleźć się we wniosku o dofinansowanie.
Celem szczegółowym działania jest: Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia oraz możliwości ich ukończenia, w szczególności w odniesieniu do grup w niekorzystnej sytuacji, od wczesnej edukacji i opieki nad dzieckiem przez ogólne i zawodowe kształcenie i szkolenie, po szkolnictwo wyższe, a także kształcenie i uczenie się dorosłych, w tym ułatwianie mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. W ramach naboru możliwa jest realizacja następujących typów projektów tj. wsparcie szkół realizujących podstawę programową kształcenia ogólnego (szkoły ogólne) ich uczniów i nauczycieli, w ramach kompleksowych programów, podnoszących jakość edukacji, obejmujących rozwój kompetencji kluczowych, w tym proinnowacyjnych, kreatywnych, przedsiębiorczych, uniwersalnych, przekrojowych, kompetencji społecznych i społeczno-emocjonalnych, cyfrowych, realizację działań społeczno-wychowawczych. Wyłącznie jako element projektu możliwe jest:
- wsparcie w postaci działań integracyjnych w szkołach, w których są uczniowie z doświadczeniem migracji, skierowane dla wszystkich uczniów w tym m.in. zajęcia sportowe, poznawanie kultur, integracyjne wyjazdy edukacyjne,
- wsparcie świetlic szkolnych,
wyposażenie szkół w sprzęt i pomoce dydaktyczne niezbędne
- do realizacji wysokiej jakości kształcenia,
- działania rozwijające świadomość i zachowania proekologiczne.
Zaplanowany zakup autokaru nie wpisuje się zatem do katalogu wydatków możliwych do ponoszenia w ramach konkursu. Ponadto zwrócić uwagę należy że w ramach Działania FELD.08.07 Kształcenie ogólne nie przewidziano możliwości nabywania środków transportu.
Wkład własny w formie udostępnienia sal lekcyjnych na potrzeby realizacji zajęć w ramach realizowanego projektu w budynku, w którym wcześniej dokonano prac remontowych nie narusza przytoczonego z Regulaminu wymogu i nie będzie stanowił podwójnego finansowania. Innymi rodzajowo wydatkami są wydatki na koszty prac remontowych/budowlanych, a innymi wydatki na udostępnienie sal (koszt oszacowania eksploatacji sal tj.: koszt energii elektrycznej ,cieplnej, wody itp.) do prowadzenia zajęć. W przytoczonym przypadku nie będzie zachodziła sytuacja rozliczenia tego samego wydatku w ramach różnych projektów współfinansowanych z UE. Wniesienie wkładu własnego np. w postaci udostępnienia sal lekcyjnych na potrzeby realizacji zajęć projektowych w ramach EFS w budynku, w którym wcześniej przeprowadzano prace remontowo-budowlane finansowane np. z EFRR nie będzie stanowiło podwójnego finansowania. Należy bowiem rozróżnić rodzaj i charakter poszczególnych wydatków tj. roboty budowlane oraz udostępnienie sal na potrzeby realizacji projektu EFS. W przypadku tym nie zachodzi sytuacja rozliczenia tego samego wydatku w ramach różnych projektów współfinansowanych ze środków UE lub dotacji ze środków krajowych.
Jeśli zakłada się w projekcie wsparcie dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, takie potrzeby (poprzez wydanie opinii) może określić zarówno pedagog szkolny, nauczyciele szkoły, a także zewnętrzne poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Finanse
Termin konkursu
Start
Koniec
Wyniki
lipiec 2024 r.Z nimi skonsultujesz wniosek
Informacji i wyjaśnień dotyczących naboru udzielają drogą telefoniczną oraz za pomocą poczty elektronicznej Punkty Informacyjne Funduszy Europejskich wskazane poniżej:
- Główny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Łodzi,
ul. Moniuszki 7/9, 90-101 Łódź
tel. 42 663 31 07, 42 663 34 05, 42 291 97 60
e-mail: PIFE.Lodz@lodzkie.pl
SKYPE: GPILodz - Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Bełchatowie,
ul. Lecha i Marii Kaczyńskich 4, 97-400 Bełchatów
tel. 44 754 78 07, 690 600 586
e-mail: PIFE.Belchatow@lodzkie.pl
SKYPE: LPIBelchatow - Lokalny Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich w Sieradzu,
ul. Rynek 14, 98-200 Sieradz
tel. 43 678 40 80, 43 822 89 25
e-mail: PIFE.Sieradz@lodzkie.pl
SKYPE: LPISieradz
Dane kontaktowe Punktów Informacyjnych oraz formy i sposoby udzielania informacji podane są również w zakładce Punktów Informacyjnych Funduszy Europejskich w województwie łódzkim.